Море

27.6.10

О море колко си жадувано, когато си далеч.
Горещ пясък под ходилата
и дребни мухички лепнещи по телата.
Когато си до мен,
не е нужно да те виждам всеки ден,
разпилените по плажа боклуци
или морните тела наредени като суджуци.
Достатъчно е да усещам аромата ти
и топлият бриз-част от играта ти.



...малко сутрешно вдъхновение. :)
Всъщност исках да разкажа за "плажът" в Регенсбург. Това е едно от най-оборотните заведения в града през летния сезон и при хубаво време. Чил-аут, пясък, голям избор разхладителни напитки.
Разположено е в стария град, на брега на Дунава, който изобщо не може да се замени с морски бряг, особено за едно морско чедо като мен. Но посредством речната връзка и това, че се влива в Черно море, поддържа спомените ми свързани с родината и морето и ми дава спокойствието, че не съм чак толкова далеч... , а и засилва радостта от предстоящата среща с милите ми родни неща. Да, следващата седмица по това време ще усещам аромата на истинското, милото ми родно море, ароматът на традиционните гозби, потните тела по плажовете и в градския транспорт и по пазарите, прахът по улиците, пушилката от изгорелите газове на автомобилите, ще се сблъскам с "учтивото" отношение на сервитьорките, трябва да си припомня "правилата за движение" по варненските улици и изобщо по българските пътища. Да не се стряскам ако някой ме изпреварва от дясно, да не забравям да се огледам най- малко три пъти преди да пресека по зебрата, когато свети зелено... още много, много други мили неща, които описват родната картинка, но който ме карат носталгично да се просълзя.

P.S. Има ли град в България с повече молове от Варна?