СТРАХ !!!

29.7.09

Спокойният ми сън снощи беше нарушен от паническо чувство на страх,появило се изневиделица, което ме караше да скокна и да светна лампата. Изпитвах чувството, че нещо в тъмното ме дебне и всеки момент ще ме сграбчи. Единствено чувството на умора и остатъка от здравия разум ме спасиха, обърнаха ме на другата страна и отново ме приспаха.
Днес на свежа глава и дневна светлина се замислих какво е страх и от какво ме е страх.
Страхът за мен е чувство, емоция съпътстващо неизменно човека, като инсталирана по рождение програма за оцеляване. Убедена съм, че безстрашни хора няма, всеки е скрил по някои страх дълбоко в себе си. 
Страхът както при хората, така и при животните се определя като инстинктивна реакция при потенциална опасност, пряко свързана с чувството ни за самосъхранение.
Степента до която му позволяваме да ескалира може да се отрази до голяма степен на ежедневието и начинът ни живот...Колкото повече избягваш страховете си, толкова повече те преследват те. Единствения начин да се преборъш със страховете си е да се изправиш срещу тях.
Хрумна ми да започна нова игра "6 неща,от които се страхувам". Трябва да призная, че въобще не е толкова лесно, както с "6 неща,които ме радват ". Някак по-трудно ми е да ги изкопча от съзнанието или подсъзнанието си. Без значение малки или големи, защото това всеки сам определя за себе си.

и така 6 неща от които се страхувам:

  • Неизвестност - когато съм пряк или косвен участник в нещо и не мога да планирам бъдещите си действия.Когато не мога да контролирам нещата. (с годините се научих да се напасвам и че нещата се случват и без контрол)
  • Болест - психически или тежък физически недъг, които биха ме превърнали във вегитиращо същество, обвивка без съдържание, тяло без дух.
  • Самота - дали на старини или на младини, тя е коварно чувство, което ни отнема радостта от живота. Не бих искала да е последното чувство, което ще изпитам. (Научих се, че може да си самотен сред тълпа от хора и щастлив, когато си на саме със себе си).
  • Ужаси - винаги съм се чудела на хора, които твърдят, че обичат ужаси. Не ми стига ежедневния стрес, че да се подлагам умишлено на допълнителен.
  • Влечуги и някои видове насекоми - не мога да определя дали е отвращение или страх, но само като помисля за змии, хлебарки, стоножки....ме полазват тръпки. Чудя се на феновете им.
  • Болка - физическа, но душевната е по страшна, защото често не знаеш кога ще отмине и как да се справиш с нея
С тежката задача нагърбвам 6 блогъри,които да започват да се страхуват Златина , Choleova , Krizt , Aquawoman , Добромира Калева , Иван Христов Да се чувстват поканени всички читатели имащи желание да изразят мнението си по темата и играта.